Thursday, February 9, 2006

Muinaismuisto

Hesarissa oli pikku-uutinen Keravalta. Joku heppu on suunnitellut Che Kerava -paidan.

Wanha! Wanha! :)

Meikä vanhana sananvääntelijänä suunnitteli moisen jo lukioaikoina kun yhdellä kaverillani oli Guevara-paita. Eli yli 20 vuotta sitten. No, eihän mulla ollut silloin rahaa printata moisia.

(jutussa mainittua amisviiksihommaa en tajua ollenkaan, eivät olleet yhtään in koko sinä aikana, jonka paikkakunnalla vietin (yli 20v.))

ed: korjasin hieman ymmärrettävämmäksi (kts. kommentti) (siellä => paikkakunnalla)

ed II: ette te näin helpolla pääse. Kuvia Keravan sydämestä: asemalta!

yön sykkivä keidas

en mä kaatanu niitä...

exoottinen K-juna


ed III: Olen vihdoin löytänyt tyylini: postauksiin tulee päivityksiä viikkojenkin jälkeen! Löytyi se paita nääs. Menin Cellaan kaverin varpajaisiin, ja kas, hänen Keravalla asuva veljensä oli tuonut Che-paidan tuliaisiksi :D

10 comments:

  1. Ensilukeman jälkeen tästä jäi sellainen fiilis, että olisit viettänyt Keravan amiksessa yli 20vuotta. Uudelleen lukemisen jälkeen täytyi amis vaihtaa lukioksi ja vasta tiukan pohdinnan jälkeen tajusin mitä tuolla tarkoitit (vaikkakin tiedän myös faktat). Näin tätä merkintää luki siis nainen.

    Haastankin sinut, MIES, kertomaan oman kokemuksesi.

    ReplyDelete
  2. No olinpas sekava. "siellä" tosiaan viittasi mihin sattuu.

    Jos joku haluaa ottaa haasteen vastaan, niin paikkakunnalla-sanan tilalle tuikkaapi siellä-sanan.

    Sen siitä saa, kun kiireessä kirjottelee.

    ReplyDelete
  3. Nyt kun vielä mietin tarkemmin, niin amisviiksien lievähkö pitoisuus Keravan muinaisessa katukuvassa saattoi olla seurausta inspiraation puutteesta. Joutuivat rääpäleet hakemaan kunnon viiksimallit naapurikuntien puolelta, esim Järvenpäästä tai Vantaalta :DDD

    Keravan massiivinen amishelvetti erektoitui vasta 80-luvun loppupuolella tarjoten uusia mahdollisuuksia nuorten kapinallisten hikisille räkästoppareille (ja Vintiöiden väsyneille vitseille).

    (rakennusvuodesta ei kyl ole tarkkaa tietoa)

    ReplyDelete
  4. Tää häipyy kohta, jää vain nyt (eikun miten se menee?). Pidä talo pystyssä ja siivoa :D

    ReplyDelete
  5. Sillä on kauniimpi ja rakkaampi. Kova jätkä!

    ReplyDelete
  6. Keravan Kalifi evp. oloneuvoksena Kalliossa, mitäpä sitä muutakaan. Vaan oih, surun päivä, rakkaampi ja kauniimpi läks Mäntyharjuun. Ehkä jopa vuorokaudeksi!

    Kaatakaa viiniä, palvelijat!

    ReplyDelete
  7. Keravasta sen verran, että niin pieneksi kaupungiksi siellä eksyy yllättävän helposti. Ehkä vain Hyvinkää on tuntemistani paikoista vielä sekavampi. Edellinen koskee lähinnä ko. kaupungeisat pois johtavaa viitoitusta.

    ReplyDelete
  8. Totta. Keravalta pääsee helpoiten pois junalla.

    Kannattaa mennä asemarakennuksen ja ensimmäisen raiteen väliin jäävälle tasaiselle aluelle. Taskusta esiin tuo old faithfull kompassi, jota ilman kukaan ei kotoa poistu. Määritellään kompassista pohjoinen ja katsotaan tiiviisti pohjoiseen. Kun näköpiiriin ilmaantuu pohjoisesta lähestyvä juna, tarkastellaan sen nopeuden muutosta. Jos juna pysähtyy asemalle, tai edes hidastaa riittävästi, on siihen syytä välittömästi hypätä (pysähtymistapauksissa myös normaalit kävelytoimenpiteet tullevat kysymykseen). Nimittäin pohjoisesta Keravalle tulevat junat eivät ikinä jää Keravalle, vaan jatkavat kohti rannikkoa. Siinä sitten voi hypätä pois sopivalla etäisyydellä biitsistä.

    No joo, jostain kumman syystä junia ei kulje kymmenen minuutin välein läpi yön, esim. klo 03.00 on vaikeahkoa lähteä junalla etelään. Silloin kuvaan astuu ystävämme taksi. Kompassi taas kauniiseen käteen, aseman pohjoispäädystä n. 37 metriä luoteeseen sijaitsee aivan käsittämättöman ruma rakennus, jonka takana piileksii taksiasema. Siellä maleksivat heebot ovat tunnettuja siitä, että he kuskaavat ihmisiä toivomuksen mukaan vaikka maan ääriin mitätöntä rahallista korvausta vastaan. Minulla ON asiasta omakohtaisia kokemuksia.

    Näillä keinoin siis Keravalta pois. Pikku vinkkinä sanoisin, että aina kannattaa ottaa mukaan riittävä määrä juomaa ja eritoten passi, jos vauhti ei pysähdy vielä satamassakaan. Omalla autolla en ainakaan talvisaikaan lähtisi poistumista yrittämään, on ollut lahdentiellä kovin vaarallista sen jälkeen, kun otettiin käyttöön se 150km/h miniminopeus yhdistettynä 50cm:n turvaväliin.

    Voi tietysti olla, että kartan autolla ajamista siksi, että en omista korttia enkä osaa ajaakaan.

    ReplyDelete
  9. Joo, siinä piti lukea "alueelle", mutta päähän tunki samaan aikaan "oluelle", niin tuli hybridi.

    ReplyDelete
  10. Tarkkaavaisimmat huomasivat varmasti, että en ollenkaan käsitellyt Keravalta pohjoisen suuntaan poistumista. Tietääkseni sellaista ei olekaan miesmuistiin tapahtunut. Jos kuitenkin joku tuntee tarvetta moiseen extreme-tutkimusmatkailuun, hänen kannattaa ottaa yhteyttä kylän vanhimpaan eli kalifiin. Kalifilla saattaa olla perimätietoa tai jopa dokumentteja pohjoiseen suunnanneista retkikunnista. Mutta: Sieltä ei ole kukaan vielä palannut (edellinen lause värisevällä äänellä).

    Itään pääsee kesäisin kivasti meluisalla lättähatulla, matkan hintaan kuuluu simulaatio aiheesta sillit purkissa. Sunnuntaiaamuisin (muistaakseni).

    ReplyDelete