Thursday, August 9, 2007

Kaleva

Talous 10.8.2007


Pelit ja vehkeet kiinnostavat Matiasta eniten

Kohtapuoliin 13 vuotta täyttävä oululainen Matias Ärrälä on pyynnöstä naputellut itsensä S-ketjun nuorille suunnatulle S-zone-nettisivustolle ja selaillut sen tarjontaa.
Yläasteelle menevä Ärrälä on sitä mieltä, että sivusto tavoittaa hyvin kohderyhmänsä, 12-vuotiaista ylöspäin. Esimerkiksi esiteltävät elokuvat on valikoitu niin, että yli 18-vuotiaille tarkoitettuja leffoja ei ole mukana, ja kirjat ovat enimmäkseen nuortenkirjoja. Pelit ja vehkeet -osio tuntuu kiinnostavan Ärrälää eniten.

Mikä mahtaa olla sivuston tarkoituksena?

"Nyt heitit pahan", Ärrälä kommentoi. "En ole saanut tämän tarkoitusta kovin hyvin selville. S tulee varmaan S-marketista."

Ärrälä sanoo, ettei hänelle tulisi sivustoa katsellessa kovin helposti mieleen mainonta. "Jos joka paikassa lukisi vaikka S-market, ei tämä olisi niin hyvä. Nyt tämä on oma sivustonsa eikä mikään mainos."

S-zonen ulkoasu on Ärrälän mukaan "pelkistetyn tyylikäs", ja sivuston hän uskoo ajavan asiansa. Ainakin Ärrälän itsensä tavoittaa paremmin netin kuin esimerkiksi kotiin tulevan kuvaston avulla. "Kuvastot heitetään yleensä roskikseen. Tämä toimii varmaan aika lailla tehokkaammin", hän tuumii.

S-ryhmän verkkopalveluiden päätoimittaja Kirsi Ervola määrittelee S-zonen tavoitteeksi nuoria kiinnostavan sisällön tuottamisen ja siinä yhteydessä ketjun tuotteiden ja palvelujen tutuiksi tekemisen.

"Tutkimustemme mukaan nuoret suhtautuvat hämmästyttävän myönteisesti siihen, että heille tarjotaan tällaisia sivustoja sekä siihen, että sieltä löytyy markkinointi-infoa."

S-zonella on Ervolan mukaan noin 70 000 eri käyttäjää kuukaudessa, ja erillisiä käyntejä sivustolla on samassa ajassa vähän yli sata tuhatta.

Kuonanoja Hanna

No comments:

Post a Comment