Vika oli semmoinen, että tekstiviestiin vastatessa noin joka sadannella kerralla puhelin yhtäkkiä pimenee, muttei sammu. Hetken kuluttua elämä palaa puhelimeen, mutta kirjoittamani viesti on hävinnyt. Ei paha, mutta vittumainen pikku jäynä.
No, nytpä kävi niin, että näpäyttelin kaikessa rauhassa textaria, kun puhelin yllättäen pimeni. Kiroilin aikani ja odottelin valon paluuta. Valkeus tuli. Mutta myös täysin uusi vaatimus PIN-koodista. Näpytin tutun 0000-koodin puhelimeen, joka kertoi minulle, että koodi on väärä. Laitoin sen vielä pari kertaa tyhmälle puhelimelleni, joka sitten päätti sulkeutua hieman paremmin, ja kysyy nyt PUK-koodia.
Mikähän vittu sekin on. Ohjekirjan mukaan se on toimitettu SIM-kortin mukana. Eli pitää varmaan soittaa operaattorille ja kysyä. Millähän soittais...
Paskinta tässä hommassa on, että tuo on jo kolmas samanlainen puhelin. Tosin kaksi aiempaa eivät haldanneet tuota i-kirjainta ja niitä olikin mukavampi käyttää, kun liittymä ei ollut aivan niin saatanan vitun sekava, kuin tässä i-mallissa. Voi siis sanoa, että olen lyönyt päätäni seinään aivan toden teolla. Ja vittu, että vituttaa. Siinä tärkeimmät.
Vittuperkelasaatana, voipi olla että vaihdan mallia tämän jälkeen. Mutta jotenkin ottaa päähän, ettei saatana kahdella sadalla eurolla saa toimivaa vitun puhelinta täälä teknologian ihmemaassa vittu.
Jos jollain on kokemusta asiassa, niin saa neuvoa.

Siinä tuo arvokas pökäle köllöttää tyytyväisenä.
Puhelimen kans en osaa auttaa. Mulla on halvin Nuukia, jos menee rikki tai hukkuu, muutamalla kympillä saa uuden. Ajaa asiansa.
ReplyDeleteMut jospa linkki virkistäisi? Poppi-Hessu tiedotti uutisesta, joka tuntui olevan sun alaa: Tanja Saarela: Aviomiehen myymälävarkauskäry oli vahinko.
Kyllähän se järkevältä kuulostaa, että käry oli vahinko. Harva meistä varkaista käyttää myymälää rippituolina, jossa haluaa tunnustaa syntinsä. Tässä linkki:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1307625
Minä soitin kerran saman päivän aikana kaksi kertaa asiakaspalveluun PUK-koodia kysyäkseni ja sattui vieläpä olemaan sama neiti vastaamassa. Hieman närkästyneenä tämä kysyi "oletko sä vaan huono käyttämään puhelinta vai kännissä", johon lakoninen "no... kännissä" tuntui sangen epänokkelalta vastaukselta. Mutta minkäs teet.
ReplyDeleteMinä käytän muuten nykyään Varapygmin lailla pelkästään vanhoja kännyköitä, ne kun hajoavat paljon harvemmin ja silti viikoittain.
:D
ReplyDeleteo & vt: kiitos "neuvoista"
ReplyDeletesonjuska: tää on kyllä ihan vakava juttu!
;)
eihän tässä voi kun nauraa, kun tarkemmin ajattelee.
ReplyDeleteVoi Nuukia-laatua... :/ Suosittelen käyttämään huollossa luuria niin laittavat siihen uuden (ehkä vähän paremmin toimivan) softaversion. Numerot ja sen sellaiset kantsii tosin ottaa talteen ennen sitä, muuten voipi itkettää. Ehkä jonkun kaverin luurista voipi soittaa asiakaspalveluun?
ReplyDeleteMuistaakseni tuo puhelin on jo kerran ollut huollossa. Tulos: yli kuukauden odottelua eikä mitään edistystä.
ReplyDeleteJa mitä tuohon puk-lukitukseen tulee niin sekin on jo hoidettu. Don't worry people, he's back!
Jep, ja pentele vieköön, Kauniimpi tuossa muistutti, että tässä samassa taloyhtiössä asuu tuttumme the operaattorin työntekijä. Että jos ei satu olemaan asiakaspalvelu auki (niin kun ei ollut tuolla hetkellä, kun ei ole 24/7) tai kännykkää millä soittaa, niin hätätapauksessa apua löytyy. V-käyrä vaan nousi kriittisen pisteen yläpuolelle ja sulki meikäläisen vastaanottokeskuksen.
ReplyDeleteMeitsin puhelin (entinen sellainen) teki kanssa tota samaa ja väitti sitten pin-koodia vääräksi, vaikka ei ollut. Siinä vaiheessa piti rivakasti irroittaa sim-kortti ja akku (koska kortti oli akun takana) ja asetella uudestaan paikoilleen, niin pin-koodikin kelpasi taas.
ReplyDelete