No, tuossa joukossanne kävellessäni tarttui pari mainosta silmäkulmaan. Ja koska ne eivät siitä heti irronneet, on minun heittäydyttävä lähes täysillä mainosten kommentoinnin ankaraan maailmaan.

Ehkäpä se mainostyyppi, joka on tuon suunnitellut, on esitellessään hienoa omakehumainostaan saanut max. pari katsekontaktia, ja kyseessä ollut kampanja tuskin sen enempää. Paperinpala kun ei paljon katsekontaktia ota. Ei ole silmiä, nääs! Ja vaikka tuon sanan raaka väärinkäyttö sallittaisiinkin, kuka perkele ne kontaktit olisi laskenut? Yhdessä päivässä???!!!
Perkeleestä tulikin mieleen:

Mitä tässä mainostetaan? Kauniiseen mieleeni pulpahtaa jokunen kilpaileva vaihtoehto.
1. Meidän täytyy äänestää joitain tyyppejä asentamaan nuorille ihmisille verhoja ensiasuntoihinsa Kalliossa. Nukkuvat vaivalloisesti, kun ovat niiiiin uusavuttomia, etteivät verhoja saa ikkunaan. Vähä uni aihettaa huonovointisuutta (tiedän kokemuksesta).
2. Nyt on ensimmäisen kerran noin viiteen tuhanteen vuoteen mahdollisuus äänestämällä vaihtaa se yläkerran iso pomo. Mielestäni erinomainen homma. Olenkin ollut hyvin tyytymätön sen vanhan byrokraattisen kontrollifriikin järjestelykykyyn lähimaailmamme asioissa. Vähän kun uutisia vilkaisee, niin havaitsee, että parin tuhannen vuoden takaisista epämääräisistä puheista ei ole edes näön vuoksi yritetty mitään viedä eteenpäin. Ihmiset ammuskelevat toisiaan pyhällä maalla ja Englannissa on vieläkin erikseen kuuma- ja kylmävesihanat. Pese siinä käsiäs sitten, Pontius.
3. Voi tietenkin olla, että kyseessä on joku ev. lut. kirkon äänestysjuttu, joka ei kiinnosta yhtään ketään.
4. Ja jos tämä on Ruokamuistion tapa saada ihmiset valmistamaan enemmän sydänruokia, olen ällikällä lyöty.
Jaa, mitäs muuta... Markus Selinin kanssa Alkon kassajonossa klo 19:59.
ps. Jos vaihtoehto 2 pitää paikkansa, äänestäkää minua. Olenhan myös jumala.
pps. Kuvia klikkaamalla ne aukeavat hieman isompina, jolloin jopa tekstit saattavat näkyä.

Mmmmhh, sanoi Viivi.
Ai kun hauska juttu sinällään, että juuri tänä aamuna sain katsekontaktin tuhon samaan mainokseen. Onhan se jo kaksi kontaktia. Ja ajattele, jos niitä on muitakin!
ReplyDeleteNo ei tuhon. Tai olkoon tuhon. Okei.
ReplyDeleteJotenkin erityisesti tänä aamuna tuo Viivi viehättää.
ReplyDeleteMä en ymmärrä tota kirkon mainoskampanjaa, kun siinä maalima on ahdistava paikka. En vain ymmärrä.
tiedä sitten mistä johtuu, mutta kun tuon kakkosmainoksen näin niin heti tulkitsivat aivot sen sa-intin uudeksi mainoskampanjaksi
ReplyDelete-äs: Johtuu varmaan siitä logosta alhaalla. Eikös siinä pitäisi olla sydän, eikä mikään militaarivaakuna.
ReplyDeletetony: Minäpäs en ymmärrä miksi kirkon ylipäätään pitää mainostaa mitään. Jos uskoo niin uskoo, mihin ne mainokset mitään vaikuttaa. Tosin en myöskään yhtään tiedä millaisista vaaleista tuossa on edes kysymys.
saara: olemme tuhon omia :D